Sztuczna inteligencja
Czy generatywna AI zastąpi marketingowe badania rynku?
Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów.
Waren Buffett, Eric Schmidt, Elon Musk i inni sceptycy sztucznej inteligencji
Znani inwestorzy i przedsiębiorcy nie kryją swoich obaw związanych z rozwojem AI. Warren Buffett porównuje ją do broni jądrowej, a Elon Musk sądzi, że sztuczna inteligencja wyprzedzi tę ludzką już w przyszłym roku. Ale czy powinniśmy im wierzyć?
Jackie Rocca: Jak Slack rozwiązuje problemy użytkowników za pomocą AI
W tym odcinku podcastu „Me, Myself, and AI” Jackie Rocca, wiceprezeska ds. produktu w firmie Slack, opisuje, jak jej zespół podchodzi do projektowania nowych produktów w przestrzeni generatywnej sztucznej inteligencji, oraz przedstawia pewne prognozy na przyszłość.
Trendy na rynku urządzeń do telekonferencji. Technologia przyszłości przygotowana na wyzwania współczesnego świata pracy
Inteligentne rozwiązania wideokonferencyjne Jabra umożliwiają prowadzenie naturalnych spotkań i zapewniają lepszą współpracę hybrydową.
Mark Surman: jak Mozilla działa na rzecz odpowiedzialnej sztucznej inteligencji
Prezes Fundacji Mozilli Mark Surman opowiada o swoich działaniach na rzecz sprawiedliwego i bezpiecznego dostępu do technologii dla wszystkich.
Jak AI zmienia pracę w Twojej firmie
David Kiron i Elizabeth Altman omawiają wpływ sztucznej inteligencji na pracę, siłę roboczą i ekosystem siły roboczej w Twojej organizacji.
Praktyczne ograniczenia dużych modeli językowych
Zawyżanie potencjału modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, może skutkować tworzeniem zawodnych aplikacji.
Sztuczna inteligencja potrzebuje człowieka u steru
Sztuczna inteligencja obiecuje, że wykonywanie zadań będzie łatwiejsze, praca – bardziej produktywna, a firmy – bardziej wydajne. Najnowsze badania przeprowadzone przez Slack wykazały, że 80% pracowników korzystających z generatywnych narzędzi AI doświadcza wzrostu produktywności – a to dopiero początek! Asystenci AI, tacy jak Salesforce Einstein Copilot, potrafią już odpowiadać na pytania, generować treści i dynamicznie automatyzować działania. Pewnego dnia asystenci AI staną się cyfrowymi agentami sprzedaży i usług. Będą przewidywać nasze potrzeby oraz działać w naszym imieniu.
Dlaczego sztuczna inteligencja powinna być odpowiedzialna
Zagrożenia i porażki wywołane przez zewnętrzne algorytmy sztucznej inteligencji sprawiają firmom problemy natury komercyjnej, prawnej i reputacyjnej. Większość organizacji ignoruje to ryzyko.
Sztuczna inteligencja i prawdziwa odpowiedzialność
Technologia zdemokratyzowała się jak nigdy wcześniej. Sztuczna inteligencja jest powszechnie dostępna, więc jej odpowiedzialne stosowanie staje się kluczową kwestią. Ponieważ już w tej chwili zaczyna ona wpływać na wszystko, co dotyczy naszego życia, musimy zadbać o to, żeby jej rozwój i wykorzystanie odbywały się w sposób zgodny z naszymi wartościami oraz z poszanowaniem praw i godności ludzi.
Wpływ sztucznej inteligencji na zmiany klimatyczne
Jeśli obecne tendencje się utrzymają, wkrótce przemysł sztucznej inteligencji może przyczynić się do znacznego wzrostu emisji dwutlenku węgla.
Strategiczna rola AI
Od momentu pojawienia się na rynku Chatu GPT dyskusja wokół sztucznej inteligencji skupia się głównie na tym, kogo, gdzie i kiedy zastąpią algorytmy w miejscu pracy. Owszem, jest to bardzo ważne, ale zupełnie odwraca uwagę od tego, jak naprawdę AI może pomóc firmom w budowaniu wzrostu.
AI wspiera interdyscyplinarne podejście do innowacyjności
Shervin Khodabandeh i Sam Ransbotham, prowadzący podcast Me, Myself, and AI rozmawiają z Andersem Sjögrenem, odpowiedzialnym za innowacje w sferze danych i sztucznej inteligencji w Volvo Cars. Przedstawiamy zredagowany zapis tej rozmowy.
Wpływ GenAI na Hollywood i branżę rozrywkową
Jednym z aspektów generatywnej sztucznej inteligencji, którym poświęca się dużo uwagi, jest jej potencjalne oddziaływanie na Hollywood i przemysł rozrywkowy. Obawy dotyczące tej kwestii są oczywiste, ponieważ GenAI potrafi kreować dane wyjściowe, z których korzysta ten sektor – teksty w formie opowiadań, scenariuszy, tekstów reklamowych i recenzji; kampanie marketingowe oraz ruchome i statyczne obrazy. Niektóre segmenty tego sektora odczuwają obecnie presję ekonomiczną, co zwiększa zapotrzebowanie na produktywność i tańsze „produkty”. A duża część współczesnych wytworów przemysłu rozrywkowego powstała na podstawie już istniejących treści. Stwarza to duże szanse dla generatywnych technologii, które są trenowane na już istniejących treściach.
Jak połączyć ludzką ekspertyzę z rozwiązaniami prognozowania proponowanymi przez AI?
Nowe podejście do prognozowania zapotrzebowania pomoże menedżerom w organizowaniu pracy ludzi wykorzystujących narzędzia AI. Umożliwi ono dokładniejsze przewidywanie popytu na produkty w zmiennym i niestabilnym otoczeniu rynkowym.
Trzy lekcje płynące z rozmów z ChatemGPT na temat strategii
Gdy zdolność generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia strategii zostaje poddana próbie, okazuje się, na czym polegają jej mocne strony – i w jakich obszarach ludzie wciąż mają przewagę.
Dlaczego menedżerowie potrzebują współmyśliciela AI
Algorytmy sztucznej inteligencji trwale zadomowiły się w środowisku biznesowym, jednak dopiero odkrywamy ich potencjał. Na razie sztuczną inteligencję wykorzystujemy głównie w charakterze drugiego pilota. Znacznie więcej możemy osiągnąć, czyniąc z chatbotów współmyślicieli. Dowiedz się, jak to zrobić.
Jak AI pomaga odróżnić dobrych od złych
O tym, jak uczenie maszynowe pomaga platformie do krótkoterminowego wynajmu wykrywać podejrzane rezerwacje, chroniąc gospodarzy oraz gości przed oszustami, opowiada Naba Banerjee z Airbnb w rozmowie z autorami podcastu Me, Myself, and AI, Shervinem Khodabandehem i Samem Ransbothamem. Przedstawiamy zredagowany zapis tej rozmowy.
Strategiczna rola AI
Od momentu pojawienia się na rynku Chatu GPT dyskusja wokół sztucznej inteligencji skupia się głównie na tym, kogo, gdzie i kiedy zastąpią algorytmy w miejscu pracy. Owszem, jest to bardzo ważne, ale zupełnie odwraca uwagę od tego, jak naprawdę AI może pomóc firmom w budowaniu wzrostu.
5 najważniejszych trendów w sferze AI i danych w 2024 roku
Zdaniem menedżerów odpowiedzialnych za dane na radarze każdego lidera powinno znaleźć się piec newralgicznych kwestii.